כשר טבעוני

עַל מְקוֹמֵנוּ בְּקֶשֶׁר בֵּין הַהוֹרִים שֶׁלָּנוּ לַיְּלָדִים שֶׁלָּנוּ

רישום: אנה כהנא

עַל מְקוֹמֵנוּ בְּקֶשֶׁר בֵּין הַהוֹרִים שֶׁלָּנוּ לַיְּלָדִים שֶׁלָּנוּ

26.01.2020

השורה התחתונה של כל מה שאגיד כאן היא – אל תתערבו בקשר של ההורים שלכם עם הילדים שלכם. תכלס – זהו. זה יעשה טוב לכולם!

אל תתערבו בכמות הממתקים שההורים שלכם מחלקים ללילדים שלכם ולא בכמה זמן מסך הם מרשים להם ולא באיזה אוכל הם נותנים להם ולא באיזה צעצועים הם קונים את אהבתם. תמצאו בעצמכם את המקום שיודע שההורים שלכם הם האנשים שהכי אוהבים את הילדים שלכם חוץ מכם, ותנו להם ליהנות מהנכדים שלהם ולנהל אתם יחסים עצמאיים.

בדרך כלל זה ממש לא המצב. חלקנו (אולי לא אתם), מנסים להתערב ולהגיד להורים שלנו איך ומה לעשות עם הילדים. הם מצידם הולכים על ביצים ולא מתנהגים בחופשיות, הילדים מרגישים את זה ולא נהנים, הכל מלא ביקורת וחוסר מרוצות, וכולם מפסידים. בינתיים הדגמנו לילדים שלנו איך מתנהגים להורים לא יפה, וזה יחזור אלינו כבומרנג בעתיד.

אז למעט מקרים קיצוניים, כשאתם חוששים שההורים שלכם ממש יפגעו בילדים שלכם (שזה נדיר ביותר) אני מציעה לכם לשחרר.

כשאתם עם הילדים אצל סבא וסבתא, הם מחלטים על הכל. מה אוכלים, כמה ממתקים, כמה מסכים ומה עושים. זאת ממלכתם ואנחנו רוצים להדגים לילדים שלנו כבוד להורים, ותחושה של הודיה ושמחה בהם, גם אם הם עושים משהו אחר ממה שקורה אצלנו בבית. בדרך כלל, אנחנו חושבים שאנחנו יותר טובים מהם, והם מרגישים את זה ומגיבים לזה, או לפעמים מסתירים מאיתנו את מה שקורה ביניהם ובין הילדים שלנו ומשם הכל רק יכול להסתבך.

אז תנשמו ושחררו. אל תדאגו שהילדים ירצו גם בבית, הילדים יודעים היטב להבדיל בין חוקי הבית שלכם לאלה של ההורים שלכם, ובכלל, עדיף שיהיה להם גם זמן רק שלהם עם סבא וסבתא בלעדיכם.

אם תצליחו, הרווחתם קצת שקט. כשאתם אצלם אתם לא המבוגר האחראי, ויש זמן לנוח וליהנות מהעובדה שההורים שלכם מבלים ומתנהלים בדרכם עם הילדים. יש בזה גם הרבה חופש כשמצליחים להרפות. אנחנו כל כך לא אוהבים שהם מבקרים אותנו על ההורות שלנו, אז למה אנחנו עושים להם בדיוק אותו הדבר?

זה מעולה שההורים שלנו רוצים קשר עם הילדים שלנו, ואם זה המצב אצלכם אז אל תחמיצו את ההזדמנות ואל תהפכו את זה למאבק. כשאנחנו היינו ילדים הם עשו את הכי טוב שהם ידעו גם אם זה לא היה תמיד לטעמינו, וברור שהילדים שלנו יגידו עלינו אותו דבר כשלהם יהיו ילדים. אז בואו לא נחשוב שאנחנו יותר טובים מהם, בטח שלא בביתם, ונסכים לפחות לבדוק את האפשרות של לשחרר…

מה אתם אומרים ?!